zondag 31 augustus 2014

Lotta in Echino


Vanaf morgen zal het leven hier weer veranderen. Net zoals vele mede-hobby-naaisters zal ook ik weer voor de klas staan. De naaiavonturen tijdens de dutjes zullen drastisch verminderen. Door het slechte weer ben ik wel vroeg in gang geschoten en is de herfstgarderobe al mooi aangevuld. Bovendien heb ik echt de microbe te pakken en rollen de kleertjes steeds vlotter van onder mijn naaimachine!

Deze keer was een stofje van Echino aan de beurt. Het is een fijner, glanzend stofje met zilveren vogeltjes van bij Bellelien. Ik heb wat langer moeten nadenken over het modelletje want door de mooie glans had ik schrik dat het kleedje snel té gekleed zou zijn. Daarom koos ik voor een speelser modelletje: de Lotta. Eigenlijk mijn tweede Lotta, maar de eerste zomerversie ligt nog altijd te wachten op een blinde rits... Ik zal er volgende zomer maar een Lotta-rokje van maken. 

Om het kleedje winter-proof te maken, maakte ik de halsuitsnijding minder diep. Het was toch even spannend om de uitsnijding in te knippen... Het accentstofje dat ik bij Veritas vond (Ik geloof van Free Spirit) wilde ik ook gebruiken voor de onderkant van het rokdeel. Op deze website vond ik verschillende mooie afwerkingen. Ik gebruikte de "stofpaspel". Een afwerking die ik zeker nog ga gebruiken! Je verliest trouwens minder stof omdat het niet in biais geknipt moet worden. 

Vandaag geen foto's met model, maar die volgen ongetwijfeld nog want Elysse is dol op haar "TinkerBell jurkje" (een nieuw idool...).




7 opmerkingen:

  1. Waw, een echt mooie najaarsjurk! Ik heb het partroon ook liggen, maar nog geen Lotta gemaakt. Daar moet ik dringend eens verandering in brengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker proberen! Het is echt een fijn patroontje :-).

      Verwijderen
  2. Mooie Lotta! Bedankt voor de tip van de stofpaspel, ga ik onthouden,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uw zoomtips heb ik alvast gepind ! Superleuke Lotta trouwens in deze kleurtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei mooi stofje! Echt super leuke lotta! Veel plezier terug op het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je combi's zijn altijd zo leuk om te zien! Je dochtertje zal weer stralen in dit mooie kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen